De Bijhorst, Wassenaar

Onderwerpen die niet in de andere categorieën passen maar wel met dit onderwerp te maken hebben
Plaats reactie
TheDude
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2008 22:33:57

De Bijhorst, Wassenaar

Bericht door TheDude » 24 mar 2008 22:37:15

eh, effe over De Bijhorst in Wassenaar.

Het kan aan mij liggen, maar kunnen die niet beter een bedrijfsbrandweer beginnen? ... met minimaal elke dag een automatische brandmelding daar....

Dat motiveert een gemiddelde brandweerman ook niet echt, lijkt mij...

dude

nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Re: De Bijhorst, Wassenaar

Bericht door nicoheerlen » 25 mar 2008 18:51:13

TheDude schreef:eh, effe over De Bijhorst in Wassenaar.

Het kan aan mij liggen, maar kunnen die niet beter een bedrijfsbrandweer beginnen? ... met minimaal elke dag een automatische brandmelding daar....

Dat motiveert een gemiddelde brandweerman ook niet echt, lijkt mij...

dude
Ja wat wil je hiermee duidelijk maken en aan wie? Ik vindt ook wel meer hier in de regio, maar daar zijn wij niet voor. Voor dit soort dingen moet je toch echt bij de regering wezen. Overigens is het zo dat niet bij elke OMS de voertuigen ook daadwerkelijk uitrukken, het kan ook zo zijn dat ze afgemeld worden door de centralist.
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

TheDude
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2008 22:33:57

Bericht door TheDude » 25 mar 2008 18:58:00

Wat ik hiermee duidelijk wilde maken:
... is dat het lijkt alsof de brandweer voor dit adres nogal vaak onnodig wordt gealarmeerd. (Ik hoor je al zeggen, beter 1000x voor niks dan 1 keer niet komen en alles laten afbranden :roll: ).

Aan wie: aan de bezoekers van dit forum, zoals jou bijvoorbeeld.

Voor de rest wilde ik weinig opschudding veroorzaken hoor, ik maakte alleen melding van een opvallende waarneming.
nicoheerlen schreef: Ik vindt ook wel meer hier in de regio, maar daar zijn wij niet voor. Voor dit soort dingen moet je toch echt bij de regering wezen.
Oke, ook duidelijk. Ik zal je niet meer lastig vallen. Ik dacht nl. dat ik bij jou moest zijn voor dit soort dingen. Sorry! :D

nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Bericht door nicoheerlen » 25 mar 2008 20:22:15

Beste Dude,

Wat ik alleen maar bedoel te zeggen is dat dit overal wel voor komt. Hier in de regio is er ook 1 adres waar ( als het even tegenzit ) de brw ook vanaf 2 kazernes constant heen moet. Ja het is lastig, en het is voor de brw niet handig+intressant maar als het iedere week een paar keer raak is, maar indd liever 1000x voor niks. Al willen hun natuurlijk ook hun taak uitoefenen.

Maar nu is toch al 1 kazerne de klos die elke doordeweekse dag minimaal 1 oms heeft te pakken, als het even meezit zijn het er meerdere, waar gewoon niks aan de hand blijkt te zijn. ( Meeste roken onder een melding, of perongeluk stoten tegen de handmelder ).

Dus dit soorrt toppics zijn ( vindt ik persoonlijk ) een beetje nutteloos.
Dus wat mij betreft een slotje?

No hard feelings?!? ;)
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

Johan Beck
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 nov 2006 10:11:01
Locatie: Scheveningen

Bericht door Johan Beck » 25 mar 2008 20:39:56

nicoheerlen schreef:Dus dit soorrt toppics zijn ( vindt ik persoonlijk ) een beetje nutteloos.
Dus wat mij betreft een slotje?
Dus omdat jij het nutteloos vindt moet er maar een slotje op en mogen anderen er niet over discussieren?

Gebruikersavatar
wireless minds
Berichten: 580
Lid geworden op: 14 jan 2007 16:06:09
Locatie: Haaglanden

Bericht door wireless minds » 25 mar 2008 20:44:34

misschien kan in plaats van het opzetten van een bedrijfsbrandweer beter eens gekeken worden waarom er zoveel oms meldingen zijn. Niet proberen de gevolgen aan te pakken maar de oorzaak.

Misschien moet de brandweer er meer druk op zetten, want het moet te voorkomen zijn dat er zoveel oms meldingen zijn die loos zijn...
It's like the latest news, it's all wrong.

Johan Beck
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 nov 2006 10:11:01
Locatie: Scheveningen

Bericht door Johan Beck » 25 mar 2008 20:52:48

Als een korps vaak moet uitrukken naar een bepaald adres voor een OMS dan volgt er op een zeker moment zeker een waarschuwing. Een OMS hoeft niet af te gaan als gevolg van stoomvorming, roken onder de melder of wat dan ook. Het kan ook een technisch probleem in de installatie zijn of in de software. Dit moet dan verholpen worden door de installateur van deze installatie in te schakelen, het oprichten van een bedrijfsbrandweerkorps kost aardig wat geld en is in dit soort gevallen niet van toepassing.

Gebruikersavatar
wouter
Berichten: 96
Lid geworden op: 4 dec 2005 21:02:25
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door wouter » 25 mar 2008 21:43:15

Men krijgt ook een boete bij elk vals alarm..
weet niet of dat nou al bij allarmeering is of alleen bij daadwerkelijk terplaatse komen van de brandweer

Er zit in iedergeval een prijskaartje aan
Spel fouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.

Afbeelding

nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Bericht door nicoheerlen » 25 mar 2008 21:48:08

hier in de regio gaat bij het ( dacht modriaan zorg groep) OMS A2 geregeld, dus wat de mensen zoal daarbinnen doen weet ik verder niet.
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

Plaats reactie