De politieperskaart.

Onderwerpen die niet in de andere categorieën passen maar wel met dit onderwerp te maken hebben
Gebruikersavatar
tcf
Berichten: 60
Lid geworden op: 4 dec 2005 13:40:15
Locatie: leerdam

Bericht door tcf » 8 jan 2007 22:39:53

royke777 schreef:Foto's maken , opsturen na media , grof geld vragen , dan vragen of ze anders iets voor je kunnen regelen .

helaas is het erg lastig , en soms hebben die politie BRW of ambu personeel al vooroordelen over mensen met camera's :?
Is niet zo vreemd ook, zij zijn degene die ongestoord moeten kunnen werken en dat wordt helaas vaak vergeten...

Gebruikersavatar
Raoul
Berichten: 38
Lid geworden op: 4 dec 2005 20:49:46
Contacteer:

Bericht door Raoul » 9 jan 2007 06:41:47

Ik zelf heb ook geen politieperskaart of een eigen gemaakte perskaart. En eigenlijk nog nooit nodig gehad want ik mag overal bij. Het enigste wat ik wel heb zijn uitrukkleding van de brandweer zelf. Mijn foto's worden naderhand ook weer gebruikt voor tal van andere dingen zoals evalutie's opleidingen, Onderzoek en noem maar op.
Brandweer Geleen. Laatste update's 24 juni 2007Grote brand in parkeergarage Dr. Nolenshof (Grip 1)

Lasse
Berichten: 24
Lid geworden op: 8 dec 2005 11:16:58
Locatie: Krimpen a/d IJssel (KY) - Rotterdam-Rijnmond
Contacteer:

Bericht door Lasse » 9 jan 2007 11:45:04

Nou dan ben k de eerste met wel een perskaart :P

Regionale krant heeft het voor me geregeld. Heb m nog niet hoeven gebruiken dit jaar maar dat zal snel veranderen. :wink:

Dus die tip kan k idd meegeven. Dat wanneer je foto's maakt en deze doorstuurd naar kranten enzo, zij het beste iets voor je kunnen regelen.

Tom
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jul 2006 12:39:27

Bericht door Tom » 9 jan 2007 11:49:14

Lasse schreef:Nou dan ben k de eerste met wel een perskaart :P

Regionale krant heeft het voor me geregeld. Heb m nog niet hoeven gebruiken dit jaar maar dat zal snel veranderen. :wink:

Dus die tip kan k idd meegeven. Dat wanneer je foto's maakt en deze doorstuurd naar kranten enzo, zij het beste iets voor je kunnen regelen.
Welke krant, als ik vragen mag? Daarnaast, werk je gewoon/zit je op school? :)
En...krijg je voor je foto's betaald? :)

Gebruikersavatar
AlwinSitton
Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 4 feb 2006 17:25:33
Locatie: (65-1) Spijkenisse (Rotterdam-Rijnmond)
Contacteer:

Bericht door AlwinSitton » 9 jan 2007 19:43:45

Ik kreeg gisteren een leuke mail van iemand van die de website van Spijkenisse + nieuws bijhoud. Of ze mijn foto mocht gebruiken voor haar ingezonden stuk bij de krant (tevens ook journalist). Ik zei haar dat het mocht, lees ik vandaag de krant en ja hoor mijn foto staat erin met naamsvermelding en websitevermelding. Mijzelf is het nog nooit gelukt een foto in de krant te krijgen, maar hier ben ik best wel blij mee. Ik hoop dat ze mij misschien kan gebruiken als fotograaf.
112Rijnmond.NL - Het laatste nieuws uit de regio! www.112Rijnmond.nl

b3asl3y
Berichten: 1
Lid geworden op: 5 jan 2007 18:22:32

Bericht door b3asl3y » 9 jan 2007 20:55:03

perskaart krijg je alleen van de media waarvoor je werkt

politieperskaart kan je alleen krijgen als je lid bent van de NVJ en daarna moet je lid worden van de Stichting politieperskaart...


eisen:
Verstrekking
De kaart wordt verstrekt onder de voorwaarden die zijn vastgelegd in het huishoudelijk reglement van de stichting.

De eerste voorwaarde is dat de aanvrager journalist van hoofdberoep is. Leden van de organisaties die de stichting in het leven hebben geroepen, worden geacht aan deze voorwaarde te voldoen. Wie geen lid is van één van deze organisaties, zal door een verklaring van werkgever of opdrachtgever(s) moeten aantonen dat hij journalist van hoofdberoep is.

De tweede voorwaarde is dat de aanvrager meewerkt aan de redactionele inhoud van een massamedium.

De derde voorwaarde is dat de aanvrager de kaart voor zijn werk nodig heeft. De stichting beoordeelt dit ook aan de hand van een verklaring van werkgever of opdrachtgever.

Als de aanvrager niet aan elk van de drie voorwaarden voldoet, komt hij niet in aanmerking voor de kaart.

De kaart kan ook worden geweigerd aan elke journalist die een ander gebruik van de kaart heeft gemaakt dan voor zijn journalistieke werk nodig was, of het werk van politie, brandweer, medische diensten e.d. in ernstige mate heeft gehinderd. Als het bestuur van plan is op deze grond de kaart te weigeren, zal het betrokkene vooraf horen, en pas daarna een besluit nemen.

Ook technische, althans niet-journalistieke medewerkers die de totstandkoming van het journalistieke product faciliteren, kunnen in aanmerking komen voor een politieperskaart.
Op verzoek van administrateur en/of bestuur moet worden aangetoond dat zij onmisbaar zijn voor de totstandkoming van het journalistieke product.
Politieperskaarten die aan deze medewerkers worden verstrekt, kunnen worden gesteld op naam van het publiciteitsmedium dat de aanvraag heeft ingediend. Ook kan op de kaart worden aangegeven dat het om niet-journalistieke medewerkers gaat.



Wees er op voorbereid dat je hem niet zomaar krijgt..
ook ik niet (verkoop aan lokaal/regionaal en landelijke dagbladen)
maar voldoe niet aan de eisen

belangrijkst: blijf netjes!

Gebruikersavatar
brandweergek
Berichten: 59
Lid geworden op: 6 feb 2006 09:39:09
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door brandweergek » 14 jan 2007 03:08:10

En om nog even de onvermijdelijke trap na te geven: De figuren van een Drents media bureau (ik noem ff geen namen :P) strijden al een tijdje voor een PPK, maar vangen steeds bot. Ze voldoen simpelweg niet aan de eisen van de NVJ. Dus voor een ieder die de illusie heeft dat ie het wel ff zal regelen: Succes!! Maar je hebt weinig kans!

Groeten :D
Wie ik?

robberd
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 feb 2007 14:46:58
Locatie: Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg

Bericht door robberd » 6 mar 2007 17:43:09

Raoul schreef:Ik zelf heb ook geen politieperskaart of een eigen gemaakte perskaart. En eigenlijk nog nooit nodig gehad want ik mag overal bij. Het enigste wat ik wel heb zijn uitrukkleding van de brandweer zelf. Mijn foto's worden naderhand ook weer gebruikt voor tal van andere dingen zoals evalutie's opleidingen, Onderzoek en noem maar op.
Heb je ook niet nodig als je zelf voor de brandweer werkt he kerel :)

marcel
Berichten: 13
Lid geworden op: 3 mar 2007 21:12:56
Locatie: Gasselternijveen
Contacteer:

Bericht door marcel » 6 mar 2007 18:10:51

robberd schreef:
Raoul schreef:Ik zelf heb ook geen politieperskaart of een eigen gemaakte perskaart. En eigenlijk nog nooit nodig gehad want ik mag overal bij. Het enigste wat ik wel heb zijn uitrukkleding van de brandweer zelf. Mijn foto's worden naderhand ook weer gebruikt voor tal van andere dingen zoals evalutie's opleidingen, Onderzoek en noem maar op.
Heb je ook niet nodig als je zelf voor de brandweer werkt he kerel :)
als je algemeen bekent bent bij de hulpverleners, dan misschien wel binnen de linten, maar dan onderbegeleiding
Voor nieuws uit de gemeente Aa en Hunze volg je op www.112aaenhunze.tk

112hoogezand
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 nov 2006 20:47:06
Locatie: foxhol
Contacteer:

Bericht door 112hoogezand » 6 mar 2007 21:13:53

brandweergek schreef:En om nog even de onvermijdelijke trap na te geven: De figuren van een Drents media bureau (ik noem ff geen namen :P) strijden al een tijdje voor een PPK, maar vangen steeds bot. Ze voldoen simpelweg niet aan de eisen van de NVJ. Dus voor een ieder die de illusie heeft dat ie het wel ff zal regelen: Succes!! Maar je hebt weinig kans!

Groeten :D
Karnak Media heeft hij het over :p

Plaats reactie