Drijvende kracht achter 112Drenthe.com aangehouden

Artikelen over P2000, C2000 en laatste nieuws.
Gebruikersavatar
Rowin
Forum beheerder
Berichten: 416
Lid geworden op: 10 dec 2005 15:39:18
Locatie: Haarlem --> Kennemerland
Contacteer:

Bericht door Rowin » 27 sep 2007 23:09:18

En wat ik mij zelf al sinds het begin afvraag, is waarom dit bericht zo nodig op dit forum geplaatst moest worden?
De gebruiker "onbekend" registreert zich, plaatst dit bekijkt dit bericht zo af en toe...

Overigens is het wel een gebruiker die ook als fotograaf actief is in die regio, althans, dat komt overeen met de naam die in het email adres wordt gebruikt.

Maar waarom moet dit bericht zo nodig op dit forum geplaatst worden?
Afbeelding
MSN status:Afbeelding

Gebruikersavatar
Imre
Forum beheerder
Berichten: 627
Lid geworden op: 30 nov 2005 08:59:19

Bericht door Imre » 28 sep 2007 12:28:12

Nou ja goed. De berichtgeving is niet echt objectief te noemen, maar welke berichtgeving is nu nog werkelijk objectief?

Iedereen kent de escapades van deze mensen intussen wel, zal ook best goed zijn voor de publiciteit, alleen niet zo goed voor je reputatie.

Ik vind het wel grappig om te lezen dat onze vrienden van Karnak-media weer eens een streek hebben geleverd waardoor ze zichzelf in de nesten werken.

Imre

onbekend
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 sep 2007 23:20:42

Bericht door onbekend » 28 sep 2007 15:06:53

Assen - Ellie Speet, secretaris van de Nederlandse Vereniging van Fotojournalisten, zet haar vraagtekens bij de inbeslagname van foto’s van een 112Drenthe.com medewerkster Jeanet S. uit Assen. Dat gebeurde eerder deze week toen haar man Henk, die ook voor deze nieuwssite werkt, door de politie werd gearresteerd op verdenking van mishandeling.

”Even los van de vraag of je de ’112’ers’ journalisten kunt noemen, moet de politie wel hele goede redenen hebben om foto’s in beslag te nemen. Zeker als je niet eens weet wat er precies opstaat. De fotokaart had verzegeld moeten worden en bij een notaris neer moeten worden gelegd. De rechter beslist dan, of hier het portretrecht in het geding is of dat de foto’s gepubliceerd kunnen worden. Je ziet overigens steeds vaker dat de politie foto’s opeist en ik vind dat erg ver gaan. Ook, zoals in dit geval, een arrestatie is in principe een nieuwsfeit.”

De familie S. is verbijsterd dat de politie dinsdagavond de digitale kaart met foto’s, die Jeanet S. nam van de arrestatie van haar man, in beslag heeft genomen. ”Volgens mij”, zo zegt zoon Erik, officieel eigenaar van Karnak Media waar 112Drenthe.com onder valt, ”mag dat helemaal niet. We willen dit door een advocaat laten uitzoeken.”

Politiewoordvoerder Bert Peters meldt echter, dat de genomen foto’s in strijd zijn met het portretrecht van de agenten. ”Op die foto’s staan agenten individueel afgebeeld. Kijk, bij een politieoptreden bestaat natuurlijk altijd de kans dat er een persfoto van de algemene situatie wordt gepubliceerd. Dat is ook geen probleem. Maar nu gaat het puur om de agenten zelf, die eventueel op een nieuwssite kunnen worden getoond. We hebben overigens van het openbaar ministerie begrepen dat we op een goede manier hebben gehandeld. Maar het is uiteindelijk de rechter die beslist of we terecht of onterecht hebben gehandeld.” Peters zegt, dat de foto’s enkel in beslag zijn genomen en niet zijn gewist.

Henk S. van de nieuwssite 112Drenthe.com wordt verdacht van mishandeling van de beroepsfotograaf Jos Schuurman uit Ten Boer. De Assenaar werd dinsdagavond in Vries aangehouden na het uitdelen van een kopstoot en zit momenteel nog steeds vast.
© Dagblad van het Noorden

Gebruikersavatar
Imre
Forum beheerder
Berichten: 627
Lid geworden op: 30 nov 2005 08:59:19

Bericht door Imre » 28 sep 2007 15:35:34

Joh! Een klucht!

:)

Tom
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jul 2006 12:39:27

Bericht door Tom » 29 sep 2007 14:31:47

Zolang die foto's waar die agenten met hun koppen op staan niet gepubliceerd worden is er toch niets aan de hand?

nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Bericht door nicoheerlen » 29 sep 2007 16:18:16

Juist wie zegt dat ze gepubliceerd gaan worden, maar aangezien ze (zoals nu ook) vaker iets gedaan hebben wat niet mag, zou me het niet verbazen als ze toch op de site werden gezet :)
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

Gebruikersavatar
Imre
Forum beheerder
Berichten: 627
Lid geworden op: 30 nov 2005 08:59:19

Bericht door Imre » 29 sep 2007 21:28:47

Je hebt een punt Nico. De foto's zijn in beslag genomen omdat vermoed wordt dat er in de toekomst een vergrijp mee kan worden gepleegd.

Of is dit een misdrijf? (wie kan mij dat vertellen?)

Tot voor kort was het voor justitie niet mogelijk om in te grijpen vóórdat er iets strafbaars plaatsvond. In het kader van de terrorismebestrijding is dat nu wel mogelijk. (Iemand die een aanslag voorbereid, moeten we wel aan kunnen pakken)

Als dit wil zeggen dat media in beslag kunnen worden genomen voordat ze op illegale wijze gebruikt zijn? Karnak-media is van alles, maar geen terreurgroep.

Imre

Gebruikersavatar
brandweergek
Berichten: 59
Lid geworden op: 6 feb 2006 09:39:09
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door brandweergek » 30 sep 2007 13:21:36

*Lacht zich een breuk om de gehele situatie*

Ik ken beide partijen, laten ze het maar "uitvechten". Ik kijk glimlachend vanaf de zijlijn mee.

Imre heeft gelijk, dit lijkt meer op een klucht dan op een drama :D

Groeten :D
Wie ik?

Plaats reactie