Regels bronvermelding

Artikelen over P2000, C2000 en laatste nieuws.
Michael
Berichten: 204
Lid geworden op: 4 dec 2005 18:46:40
Locatie: Nuenen

Bericht door Michael » 1 dec 2006 20:04:30

bert schreef:( offtopic)


@ Michael hoe is dat afgelopen met 112brabant toen ?

Bert.
Hoi Bert, dat vertel ik je liever een andere keer via PM of anders via MSN omdat wij anders hier teveel offtopic gaan :lol:

Gebruikersavatar
Raoul
Berichten: 38
Lid geworden op: 4 dec 2005 20:49:46
Contacteer:

Bericht door Raoul » 2 dec 2006 02:07:47

hunter schreef:
Michael schreef:Je kan die stukken (qua bronvermelding) toch beveiligen.
Vertel eens, hoe wil jij een lap tekst "beveiligen"? Je zou hooguit je naam eronder kunnen zetten of een copyrightvermelding, maar die hoeft men natuurlijk niet automatisch mee te kopieren. Weg bron... Beveiliging?

Groeten, Peter.
Je kan heel makelijk een scipt maken zodat je het kan beveiligen. Maar ook deze beveiliging helpt niks. Hieronder een klein voorbeeld op mijn website:

Code: Selecteer alles

<table>
<tr>
<td>
<BeginTable></td>
<script>{ }
var sorry="Copyright Brandweer Sittard-Geleen kazerne Geleen"

function click(e) {
if (document.all) {
if (event.button == 2) {
alert(sorry);
return
}
}
if (document.layers) {
if (e.which == 3) {
alert(sorry);
return
}
}
}
if (document.layers) {
document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN)
}
document.onmousedown=click;
// -->
{ }
{ }
</script>
</b></i></font></td>
</tr>
</table>
Brandweer Geleen. Laatste update's 24 juni 2007Grote brand in parkeergarage Dr. Nolenshof (Grip 1)

Gebruikersavatar
hunter
Berichten: 193
Lid geworden op: 28 sep 2006 01:15:05
Locatie: Zoetermeer

Bericht door hunter » 2 dec 2006 03:25:53

Raoul schreef:Je kan heel makelijk een scipt maken zodat je het kan beveiligen. Maar ook deze beveiliging helpt niks. Hieronder een klein voorbeeld op mijn website:
Persoonlijk vind ik dat soort scripts een beetje kinderachtig. Bovendien is het simpel te omzeilen door OF de bron te bekijken, OF scripting uit te schakelen. Dat laatste doe ik dan ook zeer zeker als ik om wat voor reden dan ook ergens de rechtermuisknop niet mag gebruiken terwijl ik dat wel erg graag zou willen.

Dergelijke scripts maken slechts het surfen minder prettig, als iemand iets wil knippen/plakken dan doet hij/zij dat toch wel. Een goede bronvermelding of regels daaromtrent is volgens mij verstandiger.

Groeten, Peter.

Gebruikersavatar
Rowin
Forum beheerder
Berichten: 416
Lid geworden op: 10 dec 2005 15:39:18
Locatie: Haarlem --> Kennemerland
Contacteer:

Bericht door Rowin » 2 dec 2006 12:31:33

Het enige hoe je tekst en foto`s kan beveiligen, is door het niet op het internet te zetten :!:

Dat is gewoon de enige manier :wink:
Afbeelding
MSN status:Afbeelding

Gaya

Bericht door Gaya » 2 dec 2006 15:07:39

Misschien heb je hier iets aan :lol: Ik heb namelijk de pest aan mensen die maar denken te kunnen pakken en alle tecnische maatregelen omzeilen, maar mij ontbreekt gewoon de tijd om daadwerkelijk er achter aan te gaan.

Imre en ik gebruiken deze tekst (de samenvattig) op onze website's, een gewaarschuwd mens teld voor 2 ..... Want als mensen gewoon maar "pakken "zijn ze strafbaar volgens de wet !


---------------------------------------------------------

De website is volgens de databankenwet een databank; te weten;

Art 1.1.a.

Een verzameling van werken, gegevens of andere zelfstandige elementen die systematisch of methodisch geordend en afzonderlijk met elektronische middelen of anderzins toegankelijk zijn en waarvan de verkrijging, de controle eof de presentatie van de inhoud in kwalitatief of kwantitatief opzicht getuigd van een substantiële investering.

Volgens dezelfde wet moet een databank een omschrijving bevatten die verteld wat de beperkingen en regels zijn.

Het openbaar stellen van gegevens.

Een website is een databank die toegankelijk gesteld is voor het publiek,

Art 3.1

De producent van een databank welke op enigerlei wijze aan het publiek ter beschikking is gesteld mag de rechtmatige gebruiker van die databank niet verhinderen in kwalitatief of kwantitatief opzicht niet-substantiele delen van de inhoud ervan op te vragen of te hergebruiken. Voorzover de rechtmatige gebruiker toestemming heeft om slechts een deel van de databank op te vragen of te hergebruiken, geldt de eerste zin slechts voor dat deel.

Wat is geen rechtmatige gebruiker?

In een aantal artikelen wordt omschreven wat géén rechtmatige handelingen zijn. In lekentaal komt het hier op neer;

- Het in gevaar brengen van de normale exploitatie of het schade toebrengen aan de producent van de databank.

- Het omzeilen van technische voorzieningen.

- Het verwijderen, wijzigen of openbaar maken van informatie over veiligheid en beheer, zonder daartoe te zijn gemachtigd.


(De volledige wettekst kunt u lezen op http://www.overheid.nl )


Uit de bepaling vloeit voort dat normaal gebruik van alles wat openbaar is weergegeven is toegestaan, mits u geen schade bezorgd aan ons, de website of de gegevens.

Wat is schade?

Schade, of schadelijkheid is afhankelijk van het doel en het onderwerp van een website. Het doel van de website "Jeugdproblematiek en opvoeden" is het bieden van hulp, ondersteuning, advies en informatie aan ouders, kinderen en jongeren die problemen ervaren. Omdat de website, het beheer en de leden omgaan met vertrouwelijke gegevens, vinden we misbruik of gebruik van die gegevens voor eigen gewin, in welke vorm dan ook, schadelijk.

Aanmatigende taal, wordt als bedreigend ervaren door bezoekers die hulp zoeken. De bezoeker zal sneller verkiezen ergens anders te zoeken. Onbehoorlijke taal, krachttermen, onzedelijk taalgebruik is dus schadelijk voor de website.

- Merk op, dat u bij het uitvoeren van een schadelijke handeling, volgens de wet GEEN rechtmatige gebruiker meer bent. En u de toegang kan worden ontzegt.



Technische maatregelen.


Door middel van registratie van account gegevens en registratie van bezoekersgegevens met vastlegging van naam, internet protocol adres, datum en tijds gegevens hebben we doeltreffende technische voorzieningen aangebracht.

Het omzeilien van deze technische maatregelen maakt u een onrechtmatige gebruiker en strafbaar


Bepalingen over het auteursrecht.


Dit is samengevat in de auteurswet 1912, de volledige tekst is te lezen op http://www.overheid.nl We vatten de gevolgen van de wet kort samen;

- Een werk, of dit nu een afbeelding is, een geschreven tekst of de opmaak van een webpagina, is het exclusieve eigendom van de maker ervan.

- Het is niet toegestaan een werk te gebruiken voor eigen gewin zonder toestemming van de auteur.

- Dupliceren, kopieren, verspreiden etc is niet toegestaan zonder toestemming van de auteur.

Onder vermelding van de bron, eventueel een naam en internetadres en/of email adres van de auteur is herpublicatie algemeen geaccepteerd, de voorkeur gaat er bij ons naar uit dat er ook een toestemming is van de auteur.

Plaats reactie