Regels bronvermelding

Artikelen over P2000, C2000 en laatste nieuws.
Gebruikersavatar
AlwinSitton
Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 4 feb 2006 17:25:33
Locatie: (65-1) Spijkenisse (Rotterdam-Rijnmond)
Contacteer:

Regels bronvermelding

Bericht door AlwinSitton » 29 nov 2006 12:06:27

Vandaag trof ik mijn eigen bericht zonder bronvermelding aan, terwijl duidelijk op mijn site staat dat bronvermelding verplicht is. Nu kunnen mensen het welleens vergeten maar dat is niet verstanding om dat bijvoorbeeld bij een nieuwsbericht te vergeten. Dit om problemen te voorkomen lijkt mij het verstandig dat bronvermelding op het forum verplicht wordt tenzei het eigen bron is. Dit om problemen te voorkomen, nu ben ik zelf niet zo moeilijk daarin. Maar je kan iemand treffen die daar wel moeilijk over doet.
112Rijnmond.NL - Het laatste nieuws uit de regio! www.112Rijnmond.nl

Michael
Berichten: 204
Lid geworden op: 4 dec 2005 18:46:40
Locatie: Nuenen

Re: Regels bronvermelding

Bericht door Michael » 30 nov 2006 23:48:32

AlwinSitton schreef:Vandaag trof ik mijn eigen bericht zonder bronvermelding aan, terwijl duidelijk op mijn site staat dat bronvermelding verplicht is.
Dus...

Je wil zeggen dat in jou eigen bericht geen bronvermelding vermeld staat en dan zeg je vervolgens dat er bij een nieuwsbericht in het forum een bronvermelding moet komen :shock:

Gebruikersavatar
hunter
Berichten: 193
Lid geworden op: 28 sep 2006 01:15:05
Locatie: Zoetermeer

Re: Regels bronvermelding

Bericht door hunter » 1 dec 2006 03:40:45

Michael schreef:Je wil zeggen dat in jou eigen bericht geen bronvermelding vermeld staat en dan zeg je vervolgens dat er bij een nieuwsbericht in het forum een bronvermelding moet komen
Blijkbaar heeft hij ergens anders een bericht geplaatst, hetgeen nu ineens zonder bronvermelding op dit forum terecht is gekomen.

Groeten, Peter.

Gaya

Bericht door Gaya » 1 dec 2006 08:11:04

Ja Alwin het is niet prettig wanneer iemand op de loop gaat met jouw stukken. Een bron vermelding is dan wel een kleine moeite maar vaak word dit uit gemak vergeten.

Ik draai zelf ook een succesvolle website en mijn stukken vliegen (figuurlijk :wink: ) ook over het net heen. En je raad het al... vaak géén bron vermelding.

Nu heb ik daar wel een mooie oplossing voor om mijn stukken te traceren maar dat is veel werk, en naast alles ben ik toch op de eerste plaats moeder en vriendin :P en heb ik geen zin om iedereen achter na te zitten die stukken "steelt" ......

Groetjes Gaya

Michael
Berichten: 204
Lid geworden op: 4 dec 2005 18:46:40
Locatie: Nuenen

Bericht door Michael » 1 dec 2006 12:40:35

Je kan die stukken (qua bronvermelding) toch beveiligen.

Gebruikersavatar
AlwinSitton
Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 4 feb 2006 17:25:33
Locatie: (65-1) Spijkenisse (Rotterdam-Rijnmond)
Contacteer:

Re: Regels bronvermelding

Bericht door AlwinSitton » 1 dec 2006 12:53:41

Michael schreef:
AlwinSitton schreef:Vandaag trof ik mijn eigen bericht zonder bronvermelding aan, terwijl duidelijk op mijn site staat dat bronvermelding verplicht is.
Dus...

Je wil zeggen dat in jou eigen bericht geen bronvermelding vermeld staat en dan zeg je vervolgens dat er bij een nieuwsbericht in het forum een bronvermelding moet komen :shock:
Ja, omdat ik het bericht zelf bewerkt heb. Nu staat er dus wel bronvermelding onder. Maar met die regel wil ik duidelijk maken dat iemand ook welleens een verkeerde tegenover zich kan hebben. Daar weet jij alles van.
112Rijnmond.NL - Het laatste nieuws uit de regio! www.112Rijnmond.nl

Michael
Berichten: 204
Lid geworden op: 4 dec 2005 18:46:40
Locatie: Nuenen

Bericht door Michael » 1 dec 2006 12:54:55

Nee okee, ik snap het nu :wink:

Gebruikersavatar
bert
Moderator
Berichten: 88
Lid geworden op: 2 dec 2005 17:51:36
Locatie: Heerlen, Zuid-Limburg

Bericht door bert » 1 dec 2006 14:51:07

( offtopic)


@ Michael hoe is dat afgelopen met 112brabant toen ?

Bert.

Gebruikersavatar
hunter
Berichten: 193
Lid geworden op: 28 sep 2006 01:15:05
Locatie: Zoetermeer

Bericht door hunter » 1 dec 2006 18:45:06

Michael schreef:Je kan die stukken (qua bronvermelding) toch beveiligen.
Vertel eens, hoe wil jij een lap tekst "beveiligen"? Je zou hooguit je naam eronder kunnen zetten of een copyrightvermelding, maar die hoeft men natuurlijk niet automatisch mee te kopieren. Weg bron... Beveiliging?

Groeten, Peter.

Michael
Berichten: 204
Lid geworden op: 4 dec 2005 18:46:40
Locatie: Nuenen

Bericht door Michael » 1 dec 2006 19:58:24

Hoe dat precies in elkaar zit dat weet ik niet zo precies maar het kan wel. Ik weet dat de website 'Brandweer112' uit Waalwijk dat ook heeft, misschien kun je die beheerder een mailtje sturen hoe dat werkt.

Brandweer112 = www.brandweer112.nl

Plaats reactie