Beste allemaal,
Als fervent bezoeker van de website nu ook maar betalend lid geworden en de spraak library geinstalleerd.
Nu heb ik alleen het probleem dat de mail functie niet werkt.
Ik heb zeker het goede smtp adres ingevuld enzo en zelfs mijn firewall helemaal uitgezet maar ik krijg geen mail binnen.
Ik vraag me af of het met het verzender email te maken heeft omdat die geen domein naam heeft die overeenkomt met mijn provider (Tele2).
Iemand suggesties of soortgelijke ervaringen???
Ik hoor het graag!
Mail functie werkt niet
Hallo,
Ik zal het een bestuderen. In deze tijd van overmatige spamm bouwen providers steeds meer controlepunten in om dit te ondervangen.
Alleen al de mail van bijvoorbeeld dit forum wordt regelamtig ergens gestopt omdat een mailserver het om één of andere reden weigert.
Dat het returnpath niet instelbaar is gemaakt heeft ook te maken met het voorkomen van misbruik, theoretisch zou iemand mail naar de koninging kunnen zenden met als tegenadres die van minister can economische zaken Kortom, dat zou ons programmatje ernstig in discrediet brengen.
Helaas zijn er op dit moment zo veel ontwikkelingen gaande, dat er (nog) geen tijd is voor een update van de sl4 spraakplugin.
vr gr
Imre
Ik zal het een bestuderen. In deze tijd van overmatige spamm bouwen providers steeds meer controlepunten in om dit te ondervangen.
Alleen al de mail van bijvoorbeeld dit forum wordt regelamtig ergens gestopt omdat een mailserver het om één of andere reden weigert.
Dat het returnpath niet instelbaar is gemaakt heeft ook te maken met het voorkomen van misbruik, theoretisch zou iemand mail naar de koninging kunnen zenden met als tegenadres die van minister can economische zaken Kortom, dat zou ons programmatje ernstig in discrediet brengen.
Helaas zijn er op dit moment zo veel ontwikkelingen gaande, dat er (nog) geen tijd is voor een update van de sl4 spraakplugin.
vr gr
Imre
Dit probleem doet zich b.v. ook voor bij Planet (KPN) als je hier b.v. een smtp opgeeft als dan zal de mail niet verzonden worden. KPN doet dit inderdaad om de mogelijk tot spammen te beperken. In dit geval gebruik je de smtp van KPN, deze was in mijn geval:
.
Het best is dus even na te gaan via de helpdesk van TELE2 welke uitgaande smpt server gebruikt moet worden.
Groetjes
Rob
Code: Selecteer alles
smtp.jouwdomein.nl
Code: Selecteer alles
mail.direct-adsl.nl
Het best is dus even na te gaan via de helpdesk van TELE2 welke uitgaande smpt server gebruikt moet worden.
Groetjes
Rob
@Imre : Ik weet het niet zeker maar het zou kunnen dat het nu wordt gezien als relaying en dat staan steeds meer providers inderdaad niet toe. Beveiligde smtp zou uitkomst kunnen bieden maar dat wordt dus iets voor de verre toekomst begrijp ik.
@Rob: Het probleem zit hem niet in het SMTP adres. Op dezelfde machine draait outlook met hetzelfde SMTP adres prima.
Ik vermoed dat het in het emailadres zit waaronder je moet versturen omdat dat een andere domeinnaam is dan die van je provider.
Toch bedankt voor je reactie!
@Rob: Het probleem zit hem niet in het SMTP adres. Op dezelfde machine draait outlook met hetzelfde SMTP adres prima.
Ik vermoed dat het in het emailadres zit waaronder je moet versturen omdat dat een andere domeinnaam is dan die van je provider.
Toch bedankt voor je reactie!
Dit klopt: het returnpath wordt NIET gezet naar de domeinnaam van je eigen provider. Dit wordt in toenemende mate geweigerd door mailservers. Momenteel ben ik heel erg druk met andere dingen voor de website, het is inderdaad nog even toekomstmuziek.woesap schreef:@Imre : Ik weet het niet zeker maar het zou kunnen dat het nu wordt gezien als relaying en dat staan steeds meer providers inderdaad niet toe. Beveiligde smtp zou uitkomst kunnen bieden maar dat wordt dus iets voor de verre toekomst begrijp ik.
@Rob: Het probleem zit hem niet in het SMTP adres. Op dezelfde machine draait outlook met hetzelfde SMTP adres prima.
Ik vermoed dat het in het emailadres zit waaronder je moet versturen omdat dat een andere domeinnaam is dan die van je provider.
Toch bedankt voor je reactie!
Imre