Stichting 112 Media

Onderwerpen die niet in de andere categorieën passen maar wel met dit onderwerp te maken hebben
Plaats reactie

zou jij je aansluiten bij een vereniging?

Peiling eindigde op 20 aug 2007 15:57:59

ja, absoluut
12
41%
ja, als anderen het ook doen
4
14%
ik kijk eerst even de kat uit de boom
2
7%
alleen als het direct voordelen voor mij heeft
3
10%
bekijk het
8
28%
 
Totaal aantal stemmen: 29

robberd
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 feb 2007 14:46:58
Locatie: Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg

Bericht door robberd » 15 aug 2007 21:20:40

zwollerob schreef:
Breur schreef:hahahaha ik lach me kapot om deze topic.
de gemiddelde leeftijd zal hier niet erg hoog liggen denk ik.
ik schat 15 jaar gemiddeld

denken jullie nou echt dat jullie dit van de grond krijgen.
er is maar 1 geldige perskaart en dat is de politie perskaart die uitgegeven word door het NVJ
er zijn meer kaarten flippie

http://www.villamedia.nl/n/perskaarten.shtm
Ja dat klopt er zijn vele kaarten. Echter is er maar 1 in die toegang geeft tot het incident. Dus voordat je gaat gooien met termen als flippie toch eerst iets beter info inwinnen. Voorkomt dat jezelf voor schut zet.

Breur
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 aug 2007 20:54:56
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Breur » 15 aug 2007 21:20:50

zwollerob schreef:
Breur schreef:hahahaha ik lach me kapot om deze topic.
de gemiddelde leeftijd zal hier niet erg hoog liggen denk ik.
ik schat 15 jaar gemiddeld

denken jullie nou echt dat jullie dit van de grond krijgen.
er is maar 1 geldige perskaart en dat is de politie perskaart die uitgegeven word door het NVJ
er zijn meer kaarten flippie

http://www.villamedia.nl/n/perskaarten.shtm
Jazeker Robje, neem jij een seizoenskaart voor de plaatselijke FC ?

niels1
Berichten: 136
Lid geworden op: 5 mei 2007 19:07:13
Locatie: schiedam (14-1)

Bericht door niels1 » 15 aug 2007 21:22:01

Breur schreef:
rav schreef:ja, ik kan een stichting oprichten als ik 15 jaar ben zeker? :roll:

het doel is niet het uitgeven van een officiële perskaart, maar eentje waardoor politie weet welke amateur/112 fotografen te vertrouwen zijn als serieuze reporters.
en wat denk je hiermee te bereiken ?
denk je dat je met deze kaart korter bij een incident komt "omdat je te vertrouwen" schijnt te zijn ????........................
het gaat er hier om een onderscheit te maken tussen serieusen fotografen en mensen van ikoptv en niet of je korter bij een incident komt

Gebruikersavatar
zwollerob
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 mei 2007 21:56:11
Locatie: zwolle, nederland
Contacteer:

Bericht door zwollerob » 15 aug 2007 21:26:01

breur ik zal het je proberen uit te leggen

Vele van ons zijn indd jong.
Voel me ook oud :) (27)

Alleen veel van ons zijn bekend gezicht bij de plaatselijke brandweer en hulpdiensten.

Dus ene perskaart is in principe onnodig maar om toch wat herkenbaarder te zijn is ene perskaart makkelijk.

Ik weet wel wat met 15 jaar oud je geen stichting kan beginnen omdat je nog geen 18 bent en je ouders financieel aansprakelijk voor je zijn tot je 23ste dacht ik.

Maar breur. je denkt maar wat je denkt.
Dit zijn zinloze discussies en vraagt ook om misschien soms extreme reacties.

:lol: :lol:

en nee Breur ik heb geen seizoens kaart voor de plaatselijke FC. Omdat voetbal me geen *piep* interesseerd.

p.s. Geen goeie entree Breur Geregistreerd op: 15-8-2007 :lol: :) :wink:
Laatst gewijzigd door zwollerob op 15 aug 2007 21:28:27, 1 keer totaal gewijzigd.
powered by:
canon EOS 400D + Speedlite 430EX flitser + grip
Lenzen:
canon EF-S 18-55mm
Tamron AF 55-200mm
Tamron AF SP 28-75/2,8 XR DI
Pager:
Jupiter Pro V8.6

Regio-site: http://www.regiozwolle.nl

rav
Berichten: 40
Lid geworden op: 9 aug 2007 17:49:21
Locatie: Flaerding

Bericht door rav » 15 aug 2007 21:26:50

inderdaad, ik wil ook niemands brood afpakken dus deze kaart zal denk ik niet bedoeld zijn voor mensen die foto's (willen) doorverkopen aan kranten e.d. het gaat dus puur om nieuwssites
Dit is een serieus onderwerp, en door ons te gaan vergelijken met 15-jarigen met een mobieltje wordt het er hier niet echt vrolijker op; laten we het dus vriendelijk houden en elkaar een beetje respecteren..

robberd
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 feb 2007 14:46:58
Locatie: Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg

Bericht door robberd » 15 aug 2007 21:30:06

niels1 schreef: het gaat er hier om een onderscheit te maken tussen serieusen fotografen en mensen van ikoptv en niet of je korter bij een incident komt
Ik snap wat jullie bedoelen maar betwijfel of het nut heeft. De regels zijn op zicht best duidelijk. Bij ons in de regio is de laatste tijd behoorlijk opgetreden tegen hobbyfotografen die dachten dat ze meer mochten als een gewone burger. De PPk is momenteel een hot item bij ons in de regio.

Niels je geeft aan dat je niet korter bij wilt, maar wat wil je dan wel? Of je nou wel of niet van ik op tv bent. Je hebt toch alle recht om van achter het lint te fotograferen. Ik denk dat de verwachting van deze nieuwe kaart wel erg hoog ligd? voor sommige lezers?

nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Bericht door nicoheerlen » 15 aug 2007 21:30:10

Doelstelling:
112 fotgraven herkenbaarder maken door een "stichting" te beginnen die eigen kaarten ontwikkeld, zodat de hulpdiensten weten welke met een SERIEUS doel komen en welke NIET met een serieus doel komen.

Meer houdt het niet in. Dus om nu te gaan roepen tot kaarten overbodig zijn, nee dat zeker niet, het is alleen als maatregel om te voorkomen dat de verkeerde met de nek worden aangekeken.

Als je zelf een bekend gezicht bent is het niet zo moeilijk om aan te tonen dat je serieus bezig bent.
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Bericht door nicoheerlen » 15 aug 2007 21:32:29

Breur schreef:
zwollerob schreef:
Breur schreef:hahahaha ik lach me kapot om deze topic.
de gemiddelde leeftijd zal hier niet erg hoog liggen denk ik.
ik schat 15 jaar gemiddeld

denken jullie nou echt dat jullie dit van de grond krijgen.
er is maar 1 geldige perskaart en dat is de politie perskaart die uitgegeven word door het NVJ
er zijn meer kaarten flippie

http://www.villamedia.nl/n/perskaarten.shtm
Jazeker Robje, neem jij een seizoenskaart voor de plaatselijke FC ?
En Breur ik wil niet boos bedoeld reageren, maar wie ben jij eigenlijk? Ben nogal nieuwsgierig. :roll:
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

robberd
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 feb 2007 14:46:58
Locatie: Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg

Bericht door robberd » 15 aug 2007 21:42:25

nicoheerlen schreef:Doelstelling:
112 fotgraven herkenbaarder maken door een "stichting" te beginnen die eigen kaarten ontwikkeld, zodat de hulpdiensten weten welke met een SERIEUS doel komen en welke NIET met een serieus doel komen.
Dat begrijp ik wel maat wat is de meerwaarde? Of je nu ikker bent of 112 fotograaf, je hebt de zelfde rechten en plichten.

Zolang een ieder zich aan de regels houd en netjes achter de afzetting blijft zal het de meeste hulpverleners niks schelen, sterker nog die hebben er helemaal geen tijd voor. En als er hulpverleners zijn die het wel stoort is dat vervelend voor hun want het mag nu eenmaal op de openbare weg. Het wordt pas iritant op het moment dat mensen met pasjes beginnen te zwaaien en dan meteen denken dat ze een vrijstelling hebben om het lint te passeren. Geef je bepaalde mensen een hand is het hek van de dam. Span maar eens een keer geen lint. Dan weet je meteen hoe laat het is :D



nicoheerlen schreef: Als je zelf een bekend gezicht bent is het niet zo moeilijk om aan te tonen dat je serieus bezig bent.
En dan heb je toch ook niet een of ander pasje nodig wat helemaal geen waarde heeft? Enigste wat ik denk dat je crieerd is dat er gedacht wordt daar staat weer zoeen nepper met een zelfgemaakt pasje. En tja of je er een voor jezelf maakt of je drukt er 1000 voor verschillende personen, het heeft evengoed geen meerwaarde. Maar dat is mijn mening.

nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Bericht door nicoheerlen » 15 aug 2007 21:48:23

Rob, ik snap jou best, zoals je ook wel van mijn PMmetjes laatst hebt kunnen begrijpen.

Maar misschien als die stichting er juist wel komt, je dan ook eens van die vervelende sites af komt die niks beters te doen hebben als de hulpdiensten te vervelen.

Ennuh rob wat betreft geen lint, als die er niet is, blijf je normaal gesproeken altijd op afstand, al is het voor je eigen veiligheid, ok veel doen het niet, omdat ze niks kunnen zien... maar hulpverleners in de weg lopen kan ik niet zien, dus als ik aanwezig ben, kan je ervan uit gaan dat dat ook niet gebeurd ;)
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

Plaats reactie