Stichting 112 Media

Onderwerpen die niet in de andere categorieën passen maar wel met dit onderwerp te maken hebben
Plaats reactie

zou jij je aansluiten bij een vereniging?

Peiling eindigde op 20 aug 2007 15:57:59

ja, absoluut
12
41%
ja, als anderen het ook doen
4
14%
ik kijk eerst even de kat uit de boom
2
7%
alleen als het direct voordelen voor mij heeft
3
10%
bekijk het
8
28%
 
Totaal aantal stemmen: 29

Breur
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 aug 2007 20:54:56
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Breur » 16 aug 2007 16:40:40

rav schreef:
Breur schreef:Wat is dus de kloe van het hele verhaal: GEEN MEERWAARDE !
Ik zou eerst maar eens enkele politieregios polsen en vragen naar hun mening. Ik denk dat ze jullie voor gek verklaren en hard uitlachen.
De meerwaarde is er wel degelijk, en van twee kanten: stel dat (ja... stel dat) hulpdiensten mensen van een 112 site door het lint laten nadat ze daarom hebben gevraagd en als bewijs dat ze voor een nieuwssite werken het pasje hebben laten zien (wat iets heel anders is dan een pasje 'flashen' en dan zomaar onder het lint doorlopen), en dat iemand zich dan misdraagt (in de weg lopen, schreeuwen, whatever) dan hebben de hulpdiensten een plek waar ze hun klachten kwijtkunnen (de site), waarna het pasje van deze persoon ingenomen kan worden, en hij de volgende keer niet meer onder het lint doorkomt.

Dit geeft de hulpdiensten de mogelijkheid om mensen die hun werk respecteren de mogelijkheid te geven om het nieuws vast te leggen, terwijl zij zich aan de andere kant niet steeds zorgen hoeven te maken om schreeuwapen die in de weg gaan lopen..

Bovendien is de perskaart niet het enige wat ik met de stichting van plan ben (zoals ik al in de post had gezegd die jij in z'n geheel citeerde).. maar dat terzijde :)
Je stelling is me geheeld duidelijk, echter ik denk niet dat het zo werkt zoals jij schetst. Je zegt zelf : stel dat (ja... stel dat) hulpdiensten mensen van een 112 site door het lint laten nadat ze daarom hebben gevraagd en als bewijs dat ze voor een nieuwssite werken het pasje hebben laten zien.

Maar dan zeg ik: stel dat (ja ... steld dat) ze dat niet doen. En dan ?

Een reden waarom ze dit niet zullen doen (misschien in enkele gevallen wel), is dat er normaal gesproken de pers wordt toegelaten tot een incident. Dat zijn er soms nogal wat. En dan ook nog wat hobbyboeren erbij ? Ze zien jullie aankomen.

Het is misschien een beter idee om in iedere provincie 2 of 3 man aan te stellen die een bepaald gebied voor hun rekening nemen. Dan heb je al niet het geval dat er bijvoorbeel 5 of 6 fotografen op 1 incident gaan rijden. Of nog beter misschien: probeer het eens eerst uit in 1 regio.

Ik zie het in ieder geval niet zo ver komen, maar zoals jullie zelf al zeggen niet geschoten is altijd mis ............

Breur
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 aug 2007 20:54:56
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Breur » 16 aug 2007 16:43:14

quote]

Jij kan goed vanaf je computer kritiek gaan leveren op anderen, maar wat voor dingen doe jij eigenlijk in het dagelijkse leven?[/quote]

Kerel, maak je maar niet druk want ik weet precies hoe ze in mijn regio denken op dit gebied. Dus dan kun je wel raden wat ik in het dagelijks leven doe.


sorrie voor de verkeerde quoting

rav
Berichten: 40
Lid geworden op: 9 aug 2007 17:49:21
Locatie: Flaerding

Bericht door rav » 16 aug 2007 16:50:45

Breur schreef:Maar dan zeg ik: stel dat (ja ... steld dat) ze dat niet doen. En dan ?

Een reden waarom ze dit niet zullen doen (misschien in enkele gevallen wel), is dat er normaal gesproken de pers wordt toegelaten tot een incident. Dat zijn er soms nogal wat. En dan ook nog wat hobbyboeren erbij ? Ze zien jullie aankomen.
en dan zeg ik: ( :o )
zoals jij zegt:
>> misschien in enkele gevallen wel

als de ervaringen met die enkele gevallen goed zijn, zou het kunnen dat af en toe de deuren iets verder open gaan bij andere incidenten, maar jouw punt is natuurlijk ook waar: het hangt af van de hulpdiensten, en die zullen "ons" niet altijd toelaten.. maar in de gevallen dat ze dat wel doen hebben we het vertrouwen van de hulpdiensten dan al wel gewonnen, en dat is het uiteindelijke doel met zo'n kaart :wink:

Breur
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 aug 2007 20:54:56
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Breur » 16 aug 2007 17:33:21

Nouja, ik wens jullie veel succes hiermee.

Gebruikersavatar
wireless minds
Berichten: 580
Lid geworden op: 14 jan 2007 16:06:09
Locatie: Haaglanden

Bericht door wireless minds » 16 aug 2007 17:40:11

ik zie er ook niet veel in, gedoemd tot sterven

Gebruikersavatar
Raoul
Berichten: 38
Lid geworden op: 4 dec 2005 20:49:46
Contacteer:

Bericht door Raoul » 16 aug 2007 19:36:01

Breur schreef:quote]

Jij kan goed vanaf je computer kritiek gaan leveren op anderen, maar wat voor dingen doe jij eigenlijk in het dagelijkse leven?
Kerel, maak je maar niet druk want ik weet precies hoe ze in mijn regio denken op dit gebied. Dus dan kun je wel raden wat ik in het dagelijks leven doe.


sorrie voor de verkeerde quoting
Breur,

Je hebt volkomen gelijk in de dingen die je schrijft, helaas alleen voor de gasten hierzo op dit forum denken dat hun titelkaart meer voordelen gaat opleveren. Maar ik weet voor 100% zeker dat Zuid-Limburg hier absoluut geen medenwerking aan gaat verlenen. Maar probeer maar lekker jullie idee uit te werken en dan hoop ik op mijn beurt dat jullie heel hard worden uitgelachen.

En hobbyboeren geloof ons nu maar. Wij hebben al jaren ervaring hiermee en dit gaan jullie echt niet oplossen met jullie pasje. Hou de eer aan jullie zelf en ga hier niet verder mee

Maar Breur binnenkort zien we elkaar toch en dan hebben we het hierzo nog wel even over.
Brandweer Geleen. Laatste update's 24 juni 2007Grote brand in parkeergarage Dr. Nolenshof (Grip 1)

PiepsoDJ
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 dec 2005 16:04:46
Contacteer:

Bericht door PiepsoDJ » 16 aug 2007 19:38:10

Raoul schreef:
Breur schreef:quote]

Jij kan goed vanaf je computer kritiek gaan leveren op anderen, maar wat voor dingen doe jij eigenlijk in het dagelijkse leven?
Kerel, maak je maar niet druk want ik weet precies hoe ze in mijn regio denken op dit gebied. Dus dan kun je wel raden wat ik in het dagelijks leven doe.


sorrie voor de verkeerde quoting
Breur,

Je hebt volkomen gelijk in de dingen die je schrijft, helaas alleen voor de gasten hierzo op dit forum denken dat hun titelkaart meer voordelen gaat opleveren. Maar ik weet voor 100% zeker dat Zuid-Limburg hier absoluut geen medenwerking aan gaat verlenen. Maar probeer maar lekker jullie idee uit te werken en dan hoop ik op mijn beurt dat jullie heel hard worden uitgelachen.

En hobbyboeren geloof ons nu maar. Wij hebben al jaren ervaring hiermee en dit gaan jullie echt niet oplossen met jullie pasje. Hou de eer aan jullie zelf en ga hier niet verder mee

Maar Breur binnenkort zien we elkaar toch en dan hebben we het hierzo nog wel even over.
En in de andere 11,5 provincie's?

Niet geschoten is altijd mis....
P2000 via SMS?
www.invidium.nl

nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Bericht door nicoheerlen » 16 aug 2007 20:03:04

Raoul,

Je mag dan wel 1 jaar ouder zijn als mij en voor de brandweer actief zijn, mare om nu te gaan zeggen dat in heel zuid-limburg alles zo strak is geregeld.... nee dat is het zeker niet, maar het heeft denk ik geen izn om je wat te vertellen, jij weet het toch wel beter?

Ennuh dat bericht in mijn gastenboekje van mijn site ( zo heel in het begin van zijn bestaan, was die toevallig afkomstig van van jou? Zo niet dan moet ik even verder in jouwn stad gaan zoeken ;).

Greetingz

P.S. Niet aangevallen voelen, doe ik ook niet, voel alleen een dreiging van jouwn kant uit en dat accepteer ik niet echt.
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

Breur
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 aug 2007 20:54:56
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Breur » 16 aug 2007 21:11:22

nicoheerlen schreef:Raoul,

Je mag dan wel 1 jaar ouder zijn als mij en voor de brandweer actief zijn, mare om nu te gaan zeggen dat in heel zuid-limburg alles zo strak is geregeld.... nee dat is het zeker niet, maar het heeft denk ik geen izn om je wat te vertellen, jij weet het toch wel beter?

Ennuh dat bericht in mijn gastenboekje van mijn site ( zo heel in het begin van zijn bestaan, was die toevallig afkomstig van van jou? Zo niet dan moet ik even verder in jouwn stad gaan zoeken ;).

Greetingz

P.S. Niet aangevallen voelen, doe ik ook niet, voel alleen een dreiging van jouwn kant uit en dat accepteer ik niet echt.
Voel je aub niet aangevallen door Raoul.
Kan hem alleen groot gelijk geven, en ik loop al wat jaren mee in de hv-wereld.
Oke er zullen mensen zijn die er anders over denken, So what ... ?
En niet gaan veroordelen he als je ietgs niet zeker weet, want dat accepteer ik niet.

nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Bericht door nicoheerlen » 16 aug 2007 21:12:39

ik vooroordeel niemand, voel mee alleen beetje bedreigd langzaam thats all

BTW welk vooroordeel? ik plaatste geloof ik maar een vraagje :) Bedoel er verder niks mee ;)
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

Plaats reactie