Stichting 112 Media

Onderwerpen die niet in de andere categorieën passen maar wel met dit onderwerp te maken hebben
Plaats reactie

zou jij je aansluiten bij een vereniging?

Peiling eindigde op 20 aug 2007 15:57:59

ja, absoluut
12
41%
ja, als anderen het ook doen
4
14%
ik kijk eerst even de kat uit de boom
2
7%
alleen als het direct voordelen voor mij heeft
3
10%
bekijk het
8
28%
 
Totaal aantal stemmen: 29

Gebruikersavatar
Raoul
Berichten: 38
Lid geworden op: 4 dec 2005 20:49:46
Contacteer:

Bericht door Raoul » 15 aug 2007 21:51:47

nicoheerlen schreef:Doelstelling:
112 fotgraven herkenbaarder maken door een "stichting" te beginnen die eigen kaarten ontwikkeld, zodat de hulpdiensten weten welke met een SERIEUS doel komen en welke NIET met een serieus doel komen.
Beste Nico en andere geintreseerde in die Stichting.

In Zuid-Limburg zal deze kaart geen ruk uitmaken. In Zuid-Limburg is het zo goed en fijn geregeld dat iedere hobbyboer met een camera gewoon wordt weggestuurd. En hierbij bedoel ik zowel 112gasten en ramptoeristen. Ook zou je een kaart hebben met een of andere dienst waarvoor je foto's komt maken. In Zuid-Limburg heeft het geen enkele meerwaarde.

Ik zie het al helemaal voor me. Hallo meneer de agent ik kom foto's maken voor "stichting bla bla" en je moet me niet gaan vergelijken met een Ik op TV fotograaf. Ik ben eentje die serieus mijn hobby uitoefent. Dan zal de agent je hierzo keihard uitlachen en zover mogelijk wegjagen.
Brandweer Geleen. Laatste update's 24 juni 2007Grote brand in parkeergarage Dr. Nolenshof (Grip 1)

nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Bericht door nicoheerlen » 15 aug 2007 21:59:21

mja ik ga hier maar niet op in Raoul, ik kan alleen zeggen dat ik nog nooit ben weggestuurd en nee ik zeg het niet op interresant te doen, maar wilde gewoon even kwijt dat je lang niet altijd wordt weggestuurd. Okey je wordt wel niet altijd even vriendelijk aangekeken, maar het zij zo.
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

PiepsoDJ
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 dec 2005 16:04:46
Contacteer:

Bericht door PiepsoDJ » 15 aug 2007 22:00:54

Maar dat is in zuid-limburg..

In de andere provincie's kijken ze er misschien wel anders tegen aan.
Ik ben toch wel voor deze stichting, en nee de politie zal ook niet van de een op andere dag weten dat '112Media' de 'goede' stichting is...

Dat heeft allemaal tijd nodig..
P2000 via SMS?
www.invidium.nl

rav
Berichten: 40
Lid geworden op: 9 aug 2007 17:49:21
Locatie: Flaerding

Bericht door rav » 15 aug 2007 22:05:42

inderdaad, ik verwacht niet eens dat mensen met zo'n kaart in het begin anders worden aangekeken dan 'gewone' ramptoeristen, maar ik hoop ook dat na verloop van tijd de naam een beetje bekend wordt en dat de fotografen van 112 websites tussen de meute ik-op-tv reporters zullen worden opgemerkt; dit hangt helemaal af van de lokale politie en andere hulpdiensten..

uiteindelijk zijn 112 websites ook een massamedium, maar omdat deze hun informatie gratis ter beschikking stellen is geen enkel redactielid een journalist als eerste beroep, en valt deze groep buiten de boot bij een PPK, terwijl ze dat misschien niet verdienen :)

nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Bericht door nicoheerlen » 15 aug 2007 22:06:21

PiepsoDJ schreef:Maar dat is in zuid-limburg..

In de andere provincie's kijken ze er misschien wel anders tegen aan.
Ik ben toch wel voor deze stichting, en nee de politie zal ook niet van de een op andere dag weten dat '112Media' de 'goede' stichting is...

Dat heeft allemaal tijd nodig..
Hier is het inderdaad misschien allemaal wat strenger als in grotere steden cq. regio's ( dat zal denk ik ook gedeeltelijk te maken hebben met de jeugd die hier rond rent, niet echt positief te noemen, uitzonderingen daargelaten), maar hoe groter een regio hoe meer er gebeurt en niet alles is tegen te houden. Misschien dat het hier niks uit maakt ( zal ook wel niet ), maar voor diegene die het WEL helpt iis het zeker positief voor bedoeld.

Maar zoals ik al zei, het kan ook positief werken op de mindere 112 sites, zodat die misschien helemaal verdwijnen en je dan alleen met de juiste mensen overblijft. ( dat is overigens iets waar ik me toch al mee bezich houdt ).

Maar ik duik nu snel mijn bed in, want morgen weer vroeg eruit ( werken! 8) )
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Bericht door nicoheerlen » 15 aug 2007 22:07:54

rav schreef:inderdaad, ik verwacht niet eens dat mensen met zo'n kaart in het begin anders worden aangekeken dan 'gewone' ramptoeristen, maar ik hoop ook dat na verloop van tijd de naam een beetje bekend wordt en dat de fotografen van 112 websites tussen de meute ik-op-tv reporters zullen worden opgemerkt; dit hangt helemaal af van de lokale politie en andere hulpdiensten..

uiteindelijk zijn 112 websites ook een massamedium, maar omdat deze hun informatie gratis ter beschikking stellen is geen enkel redactielid een journalist als eerste beroep, en valt deze groep buiten de boot bij een PPK, terwijl ze dat misschien niet verdienen :)
Ik denk dat het de hulpdiensten meer gaat om de leeftijd, en hoe meer mensen van diezelfde leeftijd geaan rondhangen bij incidenten hoe drukker het wordt. en om dat tegen te gaan stellen ze regels op ( wat heel begrijpelijk is ).
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

robberd
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 feb 2007 14:46:58
Locatie: Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg

Bericht door robberd » 15 aug 2007 22:10:23

nicoheerlen schreef:Rob, ik snap jou best, zoals je ook wel van mijn PMmetjes laatst hebt kunnen begrijpen.

Maar misschien als die stichting er juist wel komt, je dan ook eens van die vervelende sites af komt die niks beters te doen hebben als de hulpdiensten te vervelen.

Ennuh rob wat betreft geen lint, als die er niet is, blijf je normaal gesproeken altijd op afstand, al is het voor je eigen veiligheid, ok veel doen het niet, omdat ze niks kunnen zien... maar hulpverleners in de weg lopen kan ik niet zien, dus als ik aanwezig ben, kan je ervan uit gaan dat dat ook niet gebeurd ;)
Wat dat betreft heb ik zeer zeker andere ervaringen, maar dan kom ik er natuurlijk ook veel meer in aanraking als jou.

En ik kan niet anders dan bekennen dat jij niemand bij ons de de weg loopt. En das heel mooi want jij laat zien dat het dan ook anders kan.

robberd
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 feb 2007 14:46:58
Locatie: Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg

Bericht door robberd » 15 aug 2007 22:12:54

nicoheerlen schreef:mja ik ga hier maar niet op in Raoul, ik kan alleen zeggen dat ik nog nooit ben weggestuurd en nee ik zeg het niet op interresant te doen, maar wilde gewoon even kwijt dat je lang niet altijd wordt weggestuurd. Okey je wordt wel niet altijd even vriendelijk aangekeken, maar het zij zo.
Ga hier gerust wel op in want het is een leuke discussie die we zeker kunnen bespreken.

Maar nou zeg zelf jij doet het ook vanuit een ander perspectief. Je weet je plaats. Ik heb jou ook nog nooit voor het lint zien lopen. Ga zo door en het komt zeker goed :)

nicoheerlen
Moderator
Berichten: 782
Lid geworden op: 5 jul 2006 11:08:49
Locatie: Nederland, Limburg - Zuid, Parkstad-Limburg, Heerlen.

Bericht door nicoheerlen » 16 aug 2007 06:46:30

Raoul schreef: Ik zie het al helemaal voor me. Hallo meneer de agent ik kom foto's maken voor "stichting bla bla" en je moet me niet gaan vergelijken met een Ik op TV fotograaf. Ik ben eentje die serieus mijn hobby uitoefent. Dan zal de agent je hierzo keihard uitlachen en zover mogelijk wegjagen.
Is het ook helemaal niet de bedoeling dat we met zijn alle ermee gaan lopen zwaaien, maar zo kan er wel onderling onderscheidt gemaakt worden wie wel ACHTER het lint te vertrouwen is en wie niet ACHTER het lint te vertrouwen is. Het gaat mij persoonlijk geen eens om ik mag er dan voor.

De deur naar de toegang van voor het lint is dicht, hij kan van mijn kant niet open, en als die ineens van een andere kant open gaat prima, gebeurt dat niet, ook prima. Maar deze stichting is meer om onszelf in te dekken en misschien ook wel om klachten te verzamelen over die stonapen, zodat de tv zenders er mee gaan staken, zodat jullie weer normaal julie werk kunnen doen. Ramptoeristen hou je altijd, maar beter 2 a 5 man, dan een groep van 20 man ( lijkt mij althans).
Mvg,

Nico Beckers
Pager: Jupiter Pro
Fotocamera: Nikon D80
Objectieven: 18-135 mm

Breur
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 aug 2007 20:54:56
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Breur » 16 aug 2007 08:01:38

nicoheerlen schreef:
Raoul schreef: Ik zie het al helemaal voor me. Hallo meneer de agent ik kom foto's maken voor "stichting bla bla" en je moet me niet gaan vergelijken met een Ik op TV fotograaf. Ik ben eentje die serieus mijn hobby uitoefent. Dan zal de agent je hierzo keihard uitlachen en zover mogelijk wegjagen.
Is het ook helemaal niet de bedoeling dat we met zijn alle ermee gaan lopen zwaaien, maar zo kan er wel onderling onderscheidt gemaakt worden wie wel ACHTER het lint te vertrouwen is en wie niet ACHTER het lint te vertrouwen is. Het gaat mij persoonlijk geen eens om ik mag er dan voor.

De deur naar de toegang van voor het lint is dicht, hij kan van mijn kant niet open, en als die ineens van een andere kant open gaat prima, gebeurt dat niet, ook prima. Maar deze stichting is meer om onszelf in te dekken en misschien ook wel om klachten te verzamelen over die stonapen, zodat de tv zenders er mee gaan staken, zodat jullie weer normaal julie werk kunnen doen. Ramptoeristen hou je altijd, maar beter 2 a 5 man, dan een groep van 20 man ( lijkt mij althans).
Snap nog steeds de meerwaarde van het verhaal niet. Iemand met pasje is te vertrouwen en iemand zonder pasje niet ?
Meen je nou echt of de hulpdiensten onderscheid gaan maken onder de kijklustigen ???
Ik denk dat straks de 112-hobbyboer zonder ppk en de ik op tv fotograaf gewoon samen staan. Of de ene nu een pasje om heeft hangen omdat ie "te vertrouwen" is (volgens jullie) zal echt niks uitmaken. Niet om het een of ander maar er lopen uiteraard ook goede "112-hobbyboeren" rond, echter die zullen inderdaad op de koffie komen denk ik, door dit achterlijk initiatief van Endemol.

Plaats reactie