AlwinSitton schreef:Het niet ontvangen van een bericht heb ik zelf nog nooit meegemaakt wel dat er inplaats van een bericht TONE ONLY BERICHT komt te staan met een E voor het bericht van Encriptie.
Zou het wellicht ook de E van "Error" kunnen zijn? Een Tone-Only bericht valt immers niet te crypten (coderen), dat is een kwestie van "de pieper moet gewoon gaan".
AlwinSitton schreef:Dat betekent dus dat je totaal geen ontvangst heb of eventjes geen ontvangst had
Ontvangst heb je wel, bij (tijdelijk) geen ontvangst zou er totaal niets verschijnen, ook geen E Tone-Only. Het komt er (waarschijnlijk) op neer dat de pager de betreffende capcode wel heeft ontvangen, maar dat het bericht niet ontcijferd kon worden. Vandaar de E van error, het bericht is te 'foutief' ontvangen om weer te kunnen geven.
AlwinSitton schreef:ook heb ik gisteren twee tal berichten binnen gekregen met Encriptie dit omdat ik o.a in een garage diep onder de grond liep en ik geen bereik had.
Nogmaals, encryptie is het echt niet, want dan zou jij (bij mijn weten) de eerste persoon met een P2000-encryptie pager zijn. Encryptie wordt niet gebruikt op P2000. Kan overigens wel hoor, dus wees er op voorbereid

maar is dus niet het geval.
Toch weer de E van Error dus.
Groeten, Peter.