inloggen en verbinding lukt niet

Vermeld hier storingen en problemen, of stuur een suggestie voor verbeteringen.
Gebruikersavatar
FredVellekoop
Moderator
Berichten: 101
Lid geworden op: 20 mar 2013 17:26:52
Locatie: ROTTERDAM
Contacteer:

Inlog

Bericht door FredVellekoop » 20 mei 2013 17:02:41

Ha Peerke

Je IP-nummer: Daarmee gaan we van onze kant bekijken of we daar iets wijzer van kunnen worden.
Ik weet niet of dat vandaag nog lukt, maar je hoort van ons.

Pinksteren geeft veel afspraken in familie en vriendenkring...

Groet, Fred
Op de chat bekend als Fred_HelpDesk.
Reageer gewoon IN het forum.

peerke63
Berichten: 10
Lid geworden op: 9 nov 2006 21:28:11

Bericht door peerke63 » 20 mei 2013 17:11:11

LOL... ben benieuwd :)

Pinksteren had voor mij veel werk in petto... i.p.v. sociale afspraken, helaas...

Gebruikersavatar
FredVellekoop
Moderator
Berichten: 101
Lid geworden op: 20 mar 2013 17:26:52
Locatie: ROTTERDAM
Contacteer:

Inlog

Bericht door FredVellekoop » 27 mei 2013 20:57:42

Hoi Peerke

Je werk-IP ( 31.161.50.98 ) zou geen problemen meer mogen geven.
Ben benieuwd of je nu op je werk weer kunt inloggen.
Op de chat bekend als Fred_HelpDesk.
Reageer gewoon IN het forum.

peerke63
Berichten: 10
Lid geworden op: 9 nov 2006 21:28:11

Bericht door peerke63 » 30 mei 2013 10:15:59

Hallo Fred

Een paar daagjes vrij geweest.
Nu net weer @work en helaas is het resultaat ongewijzigd.

Thuis maak ik met plezier gebruik van jullie diensten dus aan mijn account zal het niet liggen.
|Ik zal ICT alhier ook eesn inschakelen?

In ieder geval al bedankt voor de moeite zo ver :)

Grtzzzz

Gebruikersavatar
FredVellekoop
Moderator
Berichten: 101
Lid geworden op: 20 mar 2013 17:26:52
Locatie: ROTTERDAM
Contacteer:

Inlog

Bericht door FredVellekoop » 30 mei 2013 16:33:33

Ha Peerke

Eens navraag/overleg met jullie ICT-er(s) lijk me de juiste weg.
Laat je het weten wanneer 'het lek boven is', dus de oorzaak bekend.
Ben best benieuwd wat voor blokkade door hen ergens in jullie netwerk ingebouwd is.

TIP voor overleg met jullie CT-er(s):
Er is een cookie vereist voor *.livep200.nl Daarmee wordt jij herkend en worden je instellingen tezamen met je gebruikersnaam opgeslagen.

Met vriendelijke groet, Fred
Op de chat bekend als Fred_HelpDesk.
Reageer gewoon IN het forum.

peerke63
Berichten: 10
Lid geworden op: 9 nov 2006 21:28:11

Bericht door peerke63 » 31 mei 2013 16:34:09

De medewerker van de ICT-afdeling gaat waarschijnlijk met jullie contact opnemen. Ze hebben mijn verkeer met de monitor bekeken en kwamen wat dingetjes tegen die niet helemaal goed leken te gaan aan onze zijde(?).

Ik ben benieuwd ;)

Groeten en fijn weekend
Peter

VGGM_Support
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2013 13:40:59

Bericht door VGGM_Support » 3 jun 2013 08:41:46

Goedemorgen,

Ik heb het verkeer in onze firewall eens bekeken en waar het op fout lijkt te gaan is dat de inlogmodule geen http of https verkeer praat.
In een screenshot die ik heb gemaakt van onze firewall is te zien dat er TCP 50005 verkeer voorbij komt naar destination 185.10.51.195.
Dit verkeer wordt daarna ook gedropt door onze firewall aangezien dit geen standaard internetverkeer is. Ik vermoed dat daarom de inlogmodule ook niet werkt.
Zouden jullie kunnen aangeven waarom de inlogmodule met deze poorten praat? Ik kan eventueel een screenshot naar jullie opsturen zodat jullie het e.e.a. verder kunnen onderzoeken.

Met vriendelijke groet,
Angelo
ICT VGGM

Gebruikersavatar
Imre
Forum beheerder
Berichten: 627
Lid geworden op: 30 nov 2005 08:59:19

Bericht door Imre » 3 jun 2013 11:23:44

Goedemorgen,

Om de monitor real-time te maken gebruiken we websockets of het emuleren ervan.

En dat gaat inderdaad door de poorten 50000 - 50007.

Om deze problemen te voorkomen is er geprobeerd door poort 80 te tunnelen (Waarbij een proxy het verkeer naar de interne poorten verdeeld)

Helaas bleken daar weer andere firewalls problemen mee te hebben.

Imre

VGGM_Support
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2013 13:40:59

Bericht door VGGM_Support » 6 jun 2013 16:54:35

Hallo Imre,

Ik heb het probleem op ons netwerk zojuist kunnen oplossen door een aparte regel in onze firewall te maken. Hierna werkt de inlogmodule prima.
Ik hoop alleen wel dat jullie externe ip-adres statisch is omdat keihard naar het ip-adres verwezen wordt in de firewall.

Mvg,
Angelo

Heftrucker
Forum beheerder
Berichten: 105
Lid geworden op: 18 mar 2013 13:03:09

Bericht door Heftrucker » 6 jun 2013 18:51:18

Is inderdaad een statisch IP adres.
Bedankt voor uw assistentie.

Namens het LiveP200.nl Team.
Op de chat bekend als Frans_HelpDesk.

Plaats reactie